Manoek van Goolen van Stichting Noortje (rechts) overhandigt de cheque aan Yolande Favier, van de afdeling Kindergeneeskunde

De Stichting Vrienden van het Beatrixziekenhuis heeft van de Hoogbloklandse Stichting Noortje een cheque gekregen. Deze werd maandag 3 december door Manoek van Goolen van deze stichting overhandigd. De cheque is bedoeld voor de afdeling Kindergeneeskunde. Deze afdeling heeft met het bedrag cadeautjes aangeschaft voor kinderen die op 5 december in het ziekenhuis moeten liggen.

Feest op de afdeling
Yolande Favier, teamleider van de afdeling Kindergeneeskunde, nam de cheque in ontvangst. ‘De stichting Vrienden van het Beatrixziekenhuis is opgericht om extra geld bijeen te brengen om patiënten en bezoekers een zo aangenaam mogelijk verblijf in het ziekenhuis te kunnen bieden.’, zegt Yolande. ‘Daarom zijn we erg blij met deze cheque. Met dit bedrag kunnen we de kinderen die dit jaar thuis geen Sinterklaas kunnen vieren, tóch een fijne dag bezorgen. Zo wordt het ook op de afdeling feest.’

Stichting Noortje
De gift past in het profiel van Stichting Noortje. Ondernemer Remon van Goolen richtte eind vorig jaar samen met zijn dochter Manoek Stichting Noortje op. Remon van Goolen geeft lezingen over zijn passies: extreme marathons lopen en bergbeklimmen. Door de opbrengsten daarvan en door de steun van de “vrienden” van de stichting, kan Stichting Noortje zich inzetten voor kinderen met een ziekte of handicap. ‘Onze stichting streeft ernaar om deze kinderen afleiding en plezier te geven door middel van kleinschalige, regionale projecten’, zegt Manoek van Goolen. ‘Met deze donatie hopen we de nodige afleiding te kunnen bieden voor de kinderen op de kinderafdeling in het Beatrixziekenhuis. Zeker op sinterklaasavond.’

Meer informatie
Meer informatie over de Stichting Vrienden van het Beatrixziekenhuis is te vinden op www.rivas.nl. Iedereen kan vriend worden.