Remon deelt ondertussen zijn ervaringen met anderen. Met het prachtige “7 continenten, 18 marathons” als leidraad heeft hij inmiddels een aantal lezingen gehouden. Mensen prikkelen. Sporters, maar ook ondernemers.

Aan de hand van een powerpointpresentatie heeft op dinsdagavond 8 november 2011 de Lionsclub van Gorinchem kennis genomen van zijn avonturen. Het goede doel van deze avond was de Stichting Spieren voor Spieren, die zich inzet voor de ziekte ALS.

Donderdag 24 november jl. was een drukke dag. ’s Middags waren de senioren in zijn woonplaats Hoogblokland aandachtig luisteraars en ’s avonds de businessclub Prodamus van damestopklasser Stedoco uit het naburige Hoornaar.

Drie verschillende lezingen, waarvoor Remon maatwerk afleverde. De Lionsclub kreeg een mooie mix van ondernemer en sporten voorgeschoteld. De 55+ers waren geïnteresseerd in zijn reizen en de sponsors van de voetballende dames hadden bijzondere interesse in de combinatie sporten, trainen en ondernemen.

Voor de vele lezingen, waarbij ook weer boeken worden verkocht, heeft Remon onlangs Stichting Noortje opgericht. Vernoemd naar zijn op 7 december 2011 geboren kleindochter, zal deze Stichting de sponsorgelden gaan beheren en vervolgens ook weer gaan verdelen naar de vier doelen; Stichting Doe een Wens, Clini Clowns, KWF Kankerfonds en Stichting Spieren voor Spieren.