Manoek van Goolen van Stichting Noortje (links) overhandigt een cheque om de ambitie van Kiem te ondersteunen

Wie langs de Sitterstraat in Dordrecht rijdt, ziet een nieuwe school herrijzen: Kiem onderwijs met Zorg. In Kiem komen de onderwijsvormen van De Vlij, De Blije Gaarde en De Dordtse Buitenschool bijeen.

In school wordt nauw samengewerkt met Gemiva-SVG Groep (Kiem kinderdagcentrum) en Rijndam Kinderrevalidatie. Kiem heeft de ambitie om naast de school een nieuw Cruyff Court te realiseren t.b.v. de leerlingen. Naast een bijdrage van de Cruyff Foundation wordt er via sponsors geld ingezameld om deze droom te verwezenlijken. Stichting Noortje heeft afgelopen week 2500,- gedoneerd aan de school.

Stichting Noortje, opgericht door Remon van Goolen en zijn dochter Manoek, zet zich in voor kinderen met een ziekte en/of handicap en streeft ernaar om deze kinderen afleiding en plezier te geven door het organiseren van kleinschalige regionale projecten. Sponsors die de leerlingen ook een warm hart toedragen, kunnen contact met de school opnemen via kiem@spon.nu.